Οι γνωστοί μηχανισμοί αποκλεισμού διαφημίσεων στις ιστοσελίδες (adblocks), όπως το Adblock Plus, το uBlock Origin, το Ghostery κλπ, σύντομα θα σταματήσουν να δουλεύουν στον Chrome.

Με εξαίρεση τους εταιρικούς πελάτες της Google, ο Chrome θα απολήσει πλέον τους γνωστούς adblockers από τον browser της.

Πριν από 2 περίπου χρόνια, είχαμε γράψει ότι η Google προσθέτει δικό της AdBlock στον Google Chrome με σκοπό να προστατέψει τους χρήστες της από κακόβουλες διαφημίσεις. Επίσης στο ίδιο άρθρο είχαμε αναφέρει ότι ήταν η ίδια είναι που «απέκλεισε» το κορυφαίο AdNauseam επειδή έκανε σκοπίμως «μαντάρα» τα στατιστικά από τις διαφημίσεις των ιστοσελίδων. Φυσικά έκρινε ότι το AdNauseam είναι «κακόβουλο» για τους δημιουργούς και διαφημιστές έστω και αν για τους χρήστες του συγκεκριμένου adblock, το AdNauseam προστάτευε την ιδιωτικότητά τους.

Τώρα, μήνες αργότερα, η Google αποφάσισε να κάνει αλλαγές στα δικαιώματα που παρέχει ο Chrome στα διάφορα extension. Η πιο αξιοσημείωτη πτυχή της απόκρισης τους, ωστόσο, είναι μια μόνη πρόταση που θαφτεί στο κείμενο, διευκρινίζοντας τις αλλαγές τους στις αποκλεισμούς διαφημίσεων και στις επεκτάσεις αποκλεισμού απορρήτου.

Η Google λέει ουσιαστικά ότι το Chrome θα εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα να αποκλείει το ανεπιθύμητο περιεχόμενο (πχ. διαφημίσεις), αλλά αυτό θα περιορίζεται μόνο στους εταιρικούς χρήστες του Chrome.

Για εμάς τους υπόλοιπους, σημαίνει ότι οι adblock των διαφημίσεων θα πρέπει να στραφούν σε ένα λιγότερο αποτελεσματικό σύστημα, βασισμένο σε κανόνες (λίστες).

Ο developer της uBlock Origin, Raymond Hill, σχολίασε την κατάσταση στο GitHub του uBlock Origin, επισημαίνοντας ότι οι AdBlockers είναι εντελώς ενάντια με το επιχειρηματικό μοντέλο της Google.

Έχουν αναπτυχθεί τεχνολογίες για να καταστήσουν πιο δύσκολη την προσαρμογή των διαφημίσεων ή να εμποδίσουν εντελώς την προβολή διαφημίσεων και που θα μπορούσαν ενδεχομένως να βλάψουν την βασική λειτουργικότητα της ψηφιακής διαφήμισης. Τα περισσότερα έσοδα από την Google προέρχονται από αμοιβές που καταβάλλονται σε εμάς σε σχέση με την εμφάνιση διαφημίσεων στο διαδίκτυο. Ως αποτέλεσμα, τέτοιες τεχνολογίες και εργαλεία θα μπορούσαν να επηρεάσουν δυσμενώς τα έσοδά μας.

Περίληψη από το αρχείο μετόχων Google 2018

Εκπρόσωπος της Google διευκρινίζοντας τη θέση του σχετικά με τον Chrome και με τους αποκλεισμούς διαφημίσεων είπε ότι εξακολουθούν να εργάζονται με την κοινότητα:

Το Chrome υποστηρίζει τη χρήση και ανάπτυξη αποκλειστικών διαφημίσεων. Εργαζόμαστε ενεργά με την κοινότητα προγραμματιστών για να λάβουμε σχόλια και να σχεδιάσουμε ένα σύστημα φιλτραρίσματος περιεχομένου που προστατεύει την ιδιωτική ζωή, το οποίο περιορίζει τον όγκο των ευαίσθητων δεδομένων του Chrome (χρήστη) που μοιράζονται με τρίτους.

πηγή: 9to5google.com

Μήπως τελικά ήρθε η ώρα να ξαναρίξετε μια ματιά στον Brave ;

Παραπομπές



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *