Μιχάλης Συριόπουλος (ηθοποιός)

7931 mixalis syriopoulos ithopoios

Πρωταγωνιστεί στην παράσταση του έργου του Αντόν Τσέχωφ «Ο Γλάρος» που ανεβαίνει από το ΚΘΒΕ στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία του Γιάννη Βούρου. Ο Μιχάλης Συριόπουλος μίλησε στον Σωτήρη Ζήκο.

Θύμισέ μας την υπόθεση και τα πρόσωπα του έργου; Σε μια εξοχή της Ρωσίας, έναν Aύγουστο, η Αρκάντινα, μία καταξιωμένη ηθοποιός επισκέπτεται μαζί με τον σύντροφό της Τριγκόριν-καταξιωμένο συγγραφέα- το κτήμα του αδερφού της Σόριν, όπου εκεί ζεί ο γιoς της Τρέπλιεφ. Ο γιoς της οργανώνει μια παράσταση ως συγγραφέας-σκηνοθέτης στην οποία παίζει η αγαπημένη του Νίνα. Τί γίνεται όμως όταν ο Τριγκόριν και η Νίνα ερωτεύονται; Oι απαντήσεις δίνονται στην τέταρτη πράξη του έργου, όπου συναντάμε τους ήρωες 2 χρόνια μετά. Το πάζλ των ηρώων ενώνουν οι υπόλοιποι πολύ σπουδαίοι ρόλοι, ο επιστάτης Σαμράγιεφ, η γυναίκα του Πωλίνα, η κόρη τους Μάσα, ο γιατρός Ντoρν,ο δάσκαλος Μεντβεντένγκο και ο εργάτης Γιάκωβ με τον μάγειρα και την υπηρέτρια.

Εσύ ποιον ρόλο ερμηνεύεις και πώς είναι σαν χαρακτήρας; Έχω την τιμή να ερμηνεύω τον ρόλο του Τρέπλιεφ. Τί να πρωτοπώ Θεέ μου! Eίναι τόσα πολλά σε ένα! Είναι μια πληγή ο ήρωάς μου, έχει μεγαλώσει στη σκιά της μητέρας του, προσπαθεί να πείσει ως καλλιτέχνης αλλά δεν τα καταφέρνει. Ο ίδιος, μάλλον από αντίδραση, πιστεύει πως πρέπει να βρεθούν καινούριες φόρμες στην τέχνη, είναι αναγκασμένος να μένει στο κτήμα φορώντας το ίδιο πουκάμισο τρία χρόνια αφού δεν έχει ούτε δουλειά, ούτε χρήματα. Από το πανεπιστήμιο τον έδιωξαν στο τρίτο έτος και μέσα σε όλα αυτά χάνει και την κοπέλα του από τον σύντροφο της μητέρας του

Πώς είναι σαν χαρακτήρες τα δύο πρόσωπα που τον καθορίζουν, η Αρκάντινα και η Νίνα; Οι γυναίκες της ζωής του η Αρκάντινα και η Νίνα ..που τελικά του καταστρέφουν τη ζωή! Με τη μητέρα του έχει μια περίεργη αγάπη, μια σχέση αγάπης- μίσους, με μπόλικη ζήλεια. Πιστεύει πως είναι τσιγκούνα, προληπτική, θα ήθελε να μην ήταν διάσημη ηθοποιός, αλλά ταυτόχρονα παραδέχεται πως είναι ταλαντούχα, έξυπνη, ρομαντική κι ευαίσθητη. Όσον αφορά τη Νίνα είναι η μάγισσά του, το όνειρό του, η πριγκίπισσά του. Λιώνει γι αυτήν, δεν της καταλογίζει τίποτα, ποτέ, ό,τι και να του κάνει.

Ποια είναι η ιδιαιτερότητα της σκηνοθετικής προσέγγισης σε αυτήν την παράσταση; Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου, θυμάμαι, αναρωτιόμουν, θα μου δοθεί ποτέ η ευκαιρία να παίξω Τσέχωφ σε κλασικό ανέβασμα που όμως θα μιλάμε σύγχρονα και δεν θα θυμίζει παλιό; Τελικά το όνειρο μου δόθηκε απλόχερα, .εις τριπλούν («Τρείς αδελφές», «Βυσσινόκηπος» και τώρα «Ο γλάρος»).Ο κ. Βούρος προσέγγισε το έργο ψάχνοντας την αλήθεια των ηρώων και τις ατμόσφαιρες. Η παράστασή μας δεν πάσχει απο ”σκηνοθετίτιδα”. Πιστεύω πως είναι ένα τίμιο ανέβασμα με απίστευτη αισθητική.

Ποιο νομίζεις ότι είναι το θέμα το έργου που το κάνει ενδιαφέρον και για το σημερινό κοινό; Είναι τόσο διαχρονικός ο Τσέχωφ… μόνο τα κοστούμια αλλάζουν με τον καιρό. Ο έρωτας, οι διεκδικήσεις του, οι ανθρώπινες σχέσεις, η τέχνη και οι πολλοί τρόποι υπηρέτησής της ήταν και θα είναι ισχυρά και διαχρονικά θέματα.

Ποια είναι μέχρι τώρα η πορεία σου στο θέατρο; Ήμουν στην πρώτη ”φουρνιά” της Ανωτέρας δραματικής σχολής Βασίλης Διαμαντόπουλος. Aπό κει και μετά μετράω, 17 υπέροχες συνεργασίες στο θέατρο, λίγες συμμετοχές στην τηλεόραση, κάποιες σκηνοθεσίες και τα τελευταία τρία χρόνια διδάσκω θέατρο σε εραστές της τέχνης.

Συμμετοχή στις παραστάσεις: «O Βυσσινόκηπος», «Το όνειρο του σκιάχτρου», «Η όπερα του ζητιάνου», «Ορφέας vision», «Αθώοι ψεύτες», «Τρεις αδελφές», «Το σκλαβί», ‘Σ’εσάς που με ακούτε’, «Αντιγόνη», Ματωμένος γάμος, Λογοτεχνικά πρωινά της Κυριακής, «Λεωφορείο ο πόθος».

Συνεργάστηκα με τους σκηνοθέτες: Χ. Χατζηβασιλείου, Ι. Σιδέρη, Γ. Καλαϊτζή, Ν. Βουδούρη, Ε. Δρόσου, Τ. Ράτζο, Α. Κουμίδου, Γ. Ιορδανίδη, Σ. Καρακάντζα, Α. Καλογρίδη, στην Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», στο ΚΘΒΕ, την ομάδα passatempo κ.ά. Ως βοηθός σκηνοθέτη: «Τα μεγάλα ροκ συγκροτήματα δε διαλύονται ποτέ» (σκην. Π. Ζούνη).

Σκηνοθέτησα τις παραστάσεις: «Στον καθρέφτη του χρόνου ρέουν οι λέξεις διαυγείς», «Η ιστορία της Φιξ».

Συνεργασίες με το ΚΘΒΕ

«Ο γλάρος» / Τσέχωφ Αντόν (Συγγραφέας) / Βούρος Γιάννης (Σκηνοθεσία) – Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (26/03/2015) [Ηθοποιός]

«Η αρρώστια της νιότης» / Μπρούκνερ Φέρντιναντ (Συγγραφέας) / Ζούνη Πέμη (Σκηνοθεσία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – νέο ΥΠΕΡΩΟ (30/04/2014) [Ηθοποιός]

«Ειρήνη» / Αριστοφάνης (Συγγραφέας) / Χατζάκης Σωτήρης (Σκηνοθεσία) – Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (5/7/2013) [Ηθοποιός]

«Αντιγόνη» / Σοφοκλής (Συγγραφέας) / Ράτζος Τάσος (Σκηνοθεσία) – Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός (01/11/2009) [Ηθοποιός] «Ματωμένος γάμος» / Λόρκα Φεντερίκο Γκαρθία (Συγγραφέας) / Ιορδανίδης Γιάννης (Σκηνοθεσία) – Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (06/03/2009) [Ηθοποιός]

«Δημήτρης Δημητριάδης» / Καρακάντζα Σοφία (Σκηνοθεσία) – Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών – Φουαγιέ (30/11/2008) [Ηθοποιός]

«Λεωφορείο ο πόθος» / Ουίλιαμς Τενεσί (Συγγραφέας) / Καλογρίδης Αντώνης (Σκηνοθεσία) – Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (22/02/2008) [Ηθοποιός]

«Ιφιγένεια εν Ταύροις» / Ευριπίδης (Συγγραφέας) / Μοσχόπουλος Θωμάς (Σκηνοθεσία) [Ηθοποιός]

 

«O Γλάρος» στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών