«ΨΧ – 4 Στιγμές» στη Myrό Gallery

5715 stigmes sti myro gallery

Η Myrό Gallery σας προ(σ)καλεί να βιώσετε μια conceptual έκθεση, με τίτλο  «ΨΧ – 4 Στιγμές», έναν διάλογο μη απεικονιστικής τέχνης, και παραστατικής αφαίρεσης τεσσάρων νέων  εικαστικών καλλιτέχνιδων με την δόμηση του χώρου κατά το εικός μιας πέμπτης -την εγκατάσταση «ΨΧ» της Έρης Αγρίου. Το concept & η επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο Πάρης Καπράλος.

Ζωγραφικά και χαρακτικά έργα αποτελούν την δουλειά των τεσσάρων καλλιτέχνιδων που συνεκθέτουν  τις “στιγμές” τους, στίγματα μοναδικά το καθένα για την γραφή, την αποτύπωση, το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό τους. Τοπία του μυαλού αποτυπώνονται στην φύση, φυσικά τοπία μεταστοιχειώνονται σε fractals, η ανθρώπινη φιγούρα σπάει τα δεσμά του χρόνου & του χώρου.  Πλήρη βιογραφικά και statements των καλλιτεχνών θα βρείτε στην διεύθυνση www.myro.gr.

Έρη Αγρίου ΨΧ (Εγκατάσταση, διαστάσεις μεταβλητές)

«Συχνά η πορεία προς την αυτογνωσία παρομοιάζεται με το ταξίδι του Θησέα στο κέντρο του λαβυρίνθου. Για να βρει κανείς το μονοπάτι που οδηγεί στην απελευθέρωση πρέπει να έχει περπατήσει σε αυτό που οδηγεί στο κέντρο. Το κέντρο του λαβυρίνθου αναπαριστά μία αιώνια κίνηση που περιλαμβάνει όλα τα παρελθόντα αλλά και τα μελλούμενα, τους κύκλους του χρόνου που γυρίζουν περιοδικά συσσωρεύοντας εμπειρίες χρήσιμες για την εξέλιξη της ψυχής. Είναι το σημείο όπου γίνεται η ένωση του οριζόντιου με το κάθετο η σχηματική παράσταση του δρόμου περάσματος από τον ένα κόσμο στον άλλο. Στην είσοδο του περάσματος μοιάζει η ψυχή να κρέμεται από μία κλωστή. Ισορροπεί ή ταλαντώνεται. Ποιό είναι άραγε εκείνο το ν(ό)ημα που θα την κάνει να ισορροπήσει και να βρει την γαλήνη; Είναι οι μνήμες και τα σημάδια που αφήνουν στο σώμα μας τα ίχνη εκείνα που θα μας βοηθήσουν να βρούμε το δρόμο ή κάποιο χέρι που κινεί τα νήματα και θα μας δοθεί ξαφνικά;»

Η  Έρη Αγρίου γεννήθηκε στον Πειραιά το 1973, σπούδασε γραφιστική στον ΑΚΤΟ, και εργάστηκε στον χώρο των εκδόσεων για δεκατρία χρόνια. Παρακολούθησε σεμινάρια αγιογραφίας και ψηφιδωτού, και για δύο χρόνια μαθήματα στην ΑΣΚΤ ως ακροάτρια στο Ζ’ εργαστήριο ζωγραφικής με καθηγητές τους Γιάννη Ψυχοπαίδη και Ερατώ Χατζησάββα. Το 2007 έλαβε το πρώτο βραβείο στην Πανελλήνια Έκθεση Εικαστικών του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός». Το 2009 εισάγεται στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας όπου και διακρίνεται με υποτροφία καλύτερης επίδοσης (ΙΚΥ) για το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011. Από το 2011 είναι μέλος της εικαστικής ομάδας ΕΝ-ΦΛΩ. Aποφοίτησε τον Ιούνιο του 2014 και καθηγητές τους Χάρη Κοντοσφύρη και Δημήτρα Σιατερλή.

Ζωή Αντωνιάδη

Με αφορμή εικόνες της φύσης (τοπία, δάση, θάλασσα) και παίρνοντας κάποια επιμέρους στοιχεία που τις αποτελούν, είτε αναγνωρίσιμα (δέντρα, κύματα) είτε όχι (φόρμες-σκιές) , γίνεται προσπάθεια αυτονόμησης αυτών των στοιχείων και ανασυγκρότησής τους σε μια νέα εικόνα  που κυμαίνεται μεταξύ πραγματικού-φανταστικού (εικόνα 7,8). Το ζητούμενο είναι να υπάρχει αρμονία και μια ισορροποιημένη σύνθεση που να διαπνέεται από αίσθηση ελευθερίας και κίνησης.

Η Ζωή Αντωνιάδη γεννήθηκε στο Σότσι της Ρωσίας, σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Έχει εκθέσει έργα της σε πολλές  ομαδικές εκθέσεις σε όλη την Ελλάδα.

Καληάνθη Βογδοπούλου

Η επανάληψη των ψυχογραφικών, παλμικών γραφών του ήχου είναι το κύριο πεδίο μελέτης μου. Στη προσπάθεια μου να μεταφέρω την συναισθηματική αντίληψη μου στο άκουσμα των θορύβων ή ακόμη και παλμικών ήχων, δημιουργώ μια επανάληψη εκρηκτικών γραφισμών. Δουλεύω κυρίως με ινδική και σινική μελάνη καθώς και ο κυρίως τομέας εργασίας μου είναι η χαρακτική.

Γεννήθηκε το 1993 στα Πετρανά Κοζάνης. Είναι φοιτήτρια στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από το 2013 είναι μέλος στην εικαστική ομάδα δράσης ΕΝ-ΦΛΩ.

Γαλήνη Κριαρίδη

«Μέσα από τα έργα της παρούσας σειράς αναζητώ μιαν αφαιρετική προσέγγιση του παραδοσιακού ορισμού του “τοπίου”. Η τεχνική που χρησιμοποιώ έχει αναφορές στην τεχνική “dripping” του Jackson Pollock, κατά την οποία το μελάνι που στάζει επάνω στον καμβά ή το χαρτί δημιουργεί εικόνες, οι οποίες σταδιακά αποκτούν “fractal”   δομή. Το φαινομενικά τυχαίο και άναρχο, μέσω μιας καθαρά προσωπικής και πολύ ακριβούς διαδικασίας, μετατρέπεται σε ένα άρτια οργανωμένο εικαστικό γεγονός. Οι σκηνές που δημιουργώ εκφράζουν συναισθήματα που ανακύπτουν από προσωπικά βιώματα και αναπαριστούν μαγευτικά τοπία, τα οποία αναδύονται αφαιρετικά.»

Η Γαλήνη Κριαρίδη γεννήθηκε στην Ρωσσία, όπου πραγματοποίησε σπουδές ζωγραφικής και αποφοίτησε με άριστα. Έχει πτυχίο Οικονομικών, Ανώτατης Εκπαιδεύσεως. Σήμερα ζει στην Θεσσαλονίκη και σπουδάζει στην Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο εργαστήριο ζωγραφικής του Γιώργου Γκολφίνου. Κατά τη διάρκεια των ακαδημαϊκών της σπουδών παρακολούθησε τα εργαστήρια Χαρακτικής, Φωτογραφίας, Γλυπτικής και του βιομηχανικού Σχεδιασμού.

Μαρία Τασούλα

Φτάνοντας συνειδητά στην εξάλειψη της ανθρώπινης παρουσίας, άρχισε ένα εικαστικό ταξίδι με στόχο το ίδιο το εικαστικό έργο να γίνει ταξίδι για το θεατή. Χώροι, συχνά χαοτικά πνιγμένοι από πληροφορία, συνθέτονται με τρόπο ώστε να δημιουργούνται επιλογές κατεύθυνσης και εστιασμού. Οι σπείρες λειτουργούν ως κέντρα αλληλένδετα και στους κυκλώνες τους φανερώνονται κρυφά στοιχεία, των οποίων οι μορφές έχουν μετουσιωθεί από την έκρηξη του περιεχομένου τους. Αυτός ο κόσμος άρχισε να δημιουργείται με χρήση πολλών υλικών ταυτόχρονα πάνω σε χαρτί (λάδι, ξυροπαστέλ, γκουάς) καταλήγοντας σε μια ασάφεια την οποία ξεκαθάρισε η χρήση του στυλού. Πλέον χρησιμοποιώ πολλά στυλό, ενωμένα σε διάφορους συνδυασμούς χρωμάτων.

Η Μαρία Τασούλα γεννήθηκε στην Άρτα το 1993. Από μικρή ασχολείται με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, την ποίηση και τη μουσική. Συμμετείχε σε διαγωνισμούς παιδικής ζωγραφικής με αρκετές διακρίσεις, όπως το 1οβραβείο στους 13ους μαθητικούς καλλιτεχνικούς αγώνες για την περιφέρεια Ηπείρου-Κέρκυρας. H πρώτη της έθεση πραγματοποιήθηκε στο καφέ Goose στη Φλώρινα, στα πλαίσια των “30 εικαστικών συνομιλιών”. Σπουδάζει στη Φλώρινα στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με συντονιστή το Χάρη Κοντοσφύρη.

Έργα της Έφης Δούλια

Επίσης η Myrό Gallery παρουσιάζει στον χώρο της “Πωλητήριο” έργα μικρού σχήματος της ζωγράφου Έφης Δούλια. Η έκθεση επικεντρώνεται θεματολογικά στο ανθρώπινο σώμα. Τα υλικά και οι διαστάσεις ποικίλουν ( ακρυλικά, παστέλ, κάρβουνα, μολύβια) πρωταρχικό ρόλο έχει το θέμα. “Η ζωγραφική μου είναι αναπαραστατική, εξερευνά το ανθρώπινο σώμα και παραπέμπει το θεατή σε μια πορνογραφική οπτική. Τα έργα πάντα ανθρωποκεντρικά, χαρακτηρίζονται από μια έντονη σεξουαλικότητα. Για να πουν την αλήθεια , για να προκαλέσουν, για να προσβάλλουν τη σεμνοτυφία … Η δουλειά μου όντας βιωματική βρίσκεται πάντα σε εξέλιξη  παράλληλα με τη ζωή”, δήλωσε η καλλιτέχνις.

H Έφη Δούλια γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1980, σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο εργαστήρι της Τέτας Μακρή καθώς επίσης παρακολούθησε μαθήματα Ενδυματολογίας – Σκηνογραφίας στο τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ με καθηγήτρια την Καίτη Μανωλιδάκη. Έχει εκθέσει έργα της σε μία ατομική έκθεση και σε δέκα  ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία.

Έκθεση μικρογλυπτικής του Δημήτρη Τσιρογιάννη

Επίσης η Myrό Gallery παρουσιάζει έκθεση μικρογλυπτικής του Δημήτρη Τσιρογιάννη στο χώρο της “Κόγχη”. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Στη γλυπτική ο Δημήτρης Τσιρογιάννης παρουσιάζει μια έντονη πειραματική διάθεση με ποικίλες εκφραστικές αναζητήσεις από παραδοσιακές, αρχετυπικές και μνημειακές φόρμες μέχρι μοντέρνες, γεωμετρικές, αφαιρετικές και κονστρουκτιβιστικές συνθέσεις με κοινό ωστόσο χαρακτηριστικό όλων την πλαστικότητα ,  Στα γλυπτά του κυριαρχεί η οργανική ανάπτυξη ενός βασικού θέματος, ένας δυναμικός συνδυασμός του φυτού που μεγαλώνει και του πετρώματος που απλώνεται με αισθητικούς,  όμως, όρους.

Ο Δημήτρης Τσιρογιάννης, είναι γλύπτης και χαράκτης, ανήκει στη νέα γενιά καλλιτεχνών με πλούσιο και αξιόλογο έργο. Γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα και αποφοίτησε από την Σχολή Καλών Τεχνών Θεσσαλονίκης όπου σπούδασε στο εργαστήριο γλυπτικής με καθηγητή τον Χατζηιωαννίδη Φώτη .Έχει πραγματοποιήσει πολλές ομαδικές εκθέσεις από το περίοδο 1995 και μετα ,και 11 ατομικές εκθεσεις . Έχει εικονογραφήσει βιβλία με χαρακτική και στη γλυπτική έχει φιλοτεχνήσει γλυπτά για Δημόσιους χώρους κυρίως σε πόλεις της Ηπείρου.

Γρηγόρης Καλογιαννίδης – Λήθη

Επίσης η Myrό Gallery παρουσιάζει τη νέα σειρά με έργα του ζωγράφου Γρηγόρη Καλογιαννίδη στον χώρο της Project Room.

Στη νέα του σειρά ο ζωγράφος ασχολείται με σύνθεση συμβολικών και αφηρημένων αναφορών στην καθημερινότητα,άλλοτε με ρεαλιστική απεικόνιση και άλλοτε με απομάκρυνση και παραμόρφωση της φυσικής μορφής.  Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Ο Γρηγόρης Καλογιαννίδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1962, σπούδασε Βιομηχανικό σχεδιασμό & Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων. Είναι αυτοδίδακτος ζωγράφος και έχει πειραματιστεί έντονα και με πολλά είδη ζωγραφικής, τόσο ως προς τα υλικά όσο και ως προς την φόρμα. Έχει ασχοληθεί με την αγιογραφία, την εικονογράφηση, το σκίτσο, την ζωγραφική. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.  

Myrό Vitrina | Kriva:  Διχάλα, Η αποτύπωση του 2

Επίσης η Myrό Gallery παρουσιάζει στον χώρο της βιτρίνας της μία εγκατάσταση της Kriva με τίτλο “Διχάλα, Η αποτύπωση του 2”.

Σημειώνει για το έργο η Γεωργία Νικολάου: “Στην ερμηνευτική φιλοσοφία ο κόσμος των αριθμών εξισώνεται με το κόσμο της λογικής. Αρχικά δύο γυναίκες, ένας παραστατικός πίνακας απευθυνόμενος στο  συναίσθημα, συμβάλει στο κόσμο των εντυπώσεων και των εμπειριών του θεατή. Η αντανάκλαση των μορφών καθώς πλησιάζει στη σύζευξη αποκτά νέους μορφολογικούς όγκους και σταδιακά το αρχικό συναίσθημα θα μετατραπεί σε ένα κομμάτι έννοιας. Η επιθυμία, η δυαδική φύση του ανθρώπου, το μήκος της απόστασης  των δύο αντίθετων πόλων, θα μετατραπεί με τη βοήθεια της διχάλας σε σύνθεση μιας φόρμας, ενός νέου εννοιολογικού μοτίβου”.

Η Kriva (μέσω της Γεωργίας Νικολάου) Μετά το τέλος των ακαδημαϊκών μου σπουδών, με έδρα τη σχολή Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών Της Τέχνης στα Ιωάννινα  περιπλανήθηκα σ ένα ταξείδι.  Σκοπός μου ήταν να αποτυπώσω τις αντιπροσωπευτικότερες στιγμές από τη ζωή  που κινείται ανάμεσα σε πολιτείες, χωριά,καταλήψεις,φιλοσοφικές σχολές,μουσεία και δημόσια σχολεία ιχνηλατώντας την ιστορία  στο ανάγλυφο της γης θεωρώντας ότι η δεδομένη συναναστροφή απαιτεί και γνώση και προσαρμογή στις συνθήκες που υπάρχουν…  Ασχολούμαι κυρίως με το βίντεο και τις εγκαταστάσεις, καταγράφοντας και παράλληλα  οδηγώντας το στοχασμό μου σε εικόνες που με την αλληλουχία τους, αποδίδουν τα συσσωρευμένα  ενδιαφέροντα ενός ανθρώπου που επιδιώκει την επικοινωνία με τον θεατή.Oι αφηγήσεις που προέρχονται από τις εικόνες αυτές δεν είναι άλλες από τους συνειρμούς μου, που προκύπτουν αναλύοντας διεξοδικά τις αποτυπώσεις αυτές κατά τον βαθμό που επηρεάζουν γενικότερα τη ζωή.

Τα εγκαίνια των εκθέσεων θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου στις 20.00. Οι εκθέσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2015 και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του χώρου, δηλαδή Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00 και Σάββατο 11.00 – 15.00.

Πάρης Καπράλος

Ο Πάρης Καπράλος είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Myrό Gallery, και Συντονιστής των εικαστικών δραστηριοτήτων του Myrό Group of Culture, Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής της Greek Marble Initiative, και επιμελητής της έκθεσης.  Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε Design και Ψηφιακή Τυπογραφία στο Staffordshire University, στο Stoke on Trent της Μ. Βρετανίας, εργάστηκε για περισσότερα από 10 χρόνια ως δημοσιογράφος σε Αθηναϊκές εφημερίδες, ενώ πλέον ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.  

Σχετικά με την  Myrό Gallery Η Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη τον Ιούνιο του 2011 και διευθύνεται καλλιτεχνικά από τον Πάρη Καπράλο. Το 2014 ανέλαβε την διαχείριση του χώρου η Ιφιγένεια Τσίτσα. Η gallery ξεκίνησε την λειτουργία της ως χώρος σύγχρονης τέχνης του Myrό Antiques House, αλλά σύντομα απέκτησε οντότητα και αυτόνομο πρόγραμμα εκθέσεων. Δίνει ιδιαίτερη σημασία στον αλληλοσεβασμό και το πνεύμα συνεργασίας, και στοχεύει μέσω της πρωτοποριακής προσέγγισης του να δράσει καταλυτικά στην ανάπτυξη και διαμόρφωση της νέας ελληνικής καλλιτεχνικής ταυτότητας. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση Νικηφόρου Φωκά 8. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στην διεύθυνση www.myro.gr.